Od dziś można składać wnioski o dodatek węglowy
Dzisiaj wchodzą w życie przepisy nowego rozporządzenia ws. wzoru wniosku o dodatek węglowy. Oznacza to, że gospodarstwa domowe mogą już przystąpić do wnioskowania w swojej gminie o wypłatę 3000 zł dodatku na zakup węgla.
Wczoraj (16.08.2022) podpisane zostało rozporządzenia w sprawie wzoru wniosku o dodatek węglowy.
Rozporządzenie to wchodzi w życie 17 sierpnia 2022 r., co daje możliwość wnioskowania o 3000 zł dodatku.
Oficjalny, aktualnie obowiązujący wzór wniosku o dodatek węglowy został umieszczony bezpośrednio w Rozporządzeniu Ministra Klimatu i Środowiska z dnia 16 sierpnia 2022 r. w sprawie wzoru wniosku o wypłatę dodatku węglowego (Dz.U. 2022 poz. 1712).
Gdzie należy złożyć wniosek o dodatek węglowy?
Zgodnie z przyjętymi przepisami (ustawa o dodatku węglowym z 5 sierpnia br.) wniosek o wypłatę dodatku trzeba będzie złożyć w Urzędzie Gminy w Rzekuniu. Z kolei wójt, dokonywać będzie weryfikacji wniosku o wypłatę dodatku, w szczególności w zakresie zgłoszenia lub wpisania głównego źródła ogrzewania w centralnej ewidencji emisyjności budynków (CEEB). Jest to warunek konieczny, aby ubiegać się o dodatek.
UWAGA! Złożenie, bądź korekta deklaracji CEEB odbywać się będzie wyłącznie do 31 sierpnia 2022 r.!
Wójt gminy Rzekuń wyznaczył jednostkę gminną, do której należy składać wnioski oraz godziny funkcjonowania Ośrodka Pomocy Społecznej w Rzekuniu przy ul. Kolonia 1B, tel. 29 643 20 80
– poniedziałek – 7.45 – 15.45
– wtorek – 7.45 – 16.45
– środa – 7.45 – 15.45
– czwartek – 7.45 – 15.45
– piątek – 7.45 – 14.45
Wnioski można składać maksymalnie do dnia 30 listopada 2022 r.
Wypłata dodatku nastąpi najpóźniej 30 dni od dnia złożenia wniosku w UG.
Wszelkie potrzebne informacje o procedurze składaniu wniosków znajdują się na stronie rzekun.pl
MK